Syakir Zainol's Blogspot - Re-launched!

>> Sunday, January 25, 2009

Salam 2009...

Setelah sekian lama blog saya ni tak berupdate akhirnya hari ni saya telah mengambil keputusan untuk "meghidupkan" semula blog ini. Sebelum ini saya lebih kerap meng-update syakirzainol.fotopages.com tapi sekarang saya decide utk discontinue atas alasan memboikot Fotopages kerana baru tahu fotoblog ini Israel yang punya rupanya (@#$%!!). Kepada "pengusaha-pengusaha" Fotopages yang lain mari beramai-ramai kita boikot Fotopages!



Nasib seorang photographer...

Untuk merasmikan upacara re-launching blog ini, saya dahulukan post pertama ini (post pertama untuk 2009) dengan gambar-gambar self portrait yang baru aje saya shoot tengahari tadi dengan baby Uwais. Susah woo nak shoot gambar sendiri ni. Ni lah nasib seorang photographer, asyik shoot gambar orang lain aje. Gambar diri sendiri takde sapa yang nak shoot kan.

Leceh jugak nak shoot self-portrait ni. Banyak trial and error nya. Dengan gangguan alam sekitar seperti anak-anak mmg lah susah amat. Si kakak Pica ni pulak pantang nampak kemera sibuk nak bergambar. Sebenarnya ada dia tengah bergayut kat kaki bawah gambar tu, nasib baik tak nampak lepas crop heheh. Alhamdulillah la, dalam banyak-banyak tu ada jugak lah barang sekeping dua yang menjadi. Boleh la kalau nak buat print pun.

Gambar yang paling saya suka saya jadikan tag blog ni kat atas tu...


Abi & Pica
Abi & Pica


"Orang Yahudi tidak akan senang kepada engkau, begitupun orang Kristian, hanyalah jika engkau mengikut agama mereka. Katakan: Sesungguhnya pimpinan Allah itulah pimpinan yang benar, dan kalau engkau turut kemahuan mereka, sesudah pengetahuan datang kepadamu, tentulah Allah tidak lagi menjadi Pelindung dan Penolong bagimu."

AlBaqarah. Ayat 120.

8 comments:

Anonymous January 25, 2009 at 11:17 PM  

Slmt 'berpindah' dan memboikot... moga ramai yg mengikut...

Anonymous January 26, 2009 at 11:58 AM  

kak pica jeles ler tuh...

PeekabooLingeries January 26, 2009 at 8:41 PM  

i'm coming!!!!!!!

fiziskandarz January 27, 2009 at 7:32 AM  

hey hey a nice brand new home huh? [ siap baru new paint tuhs hoho ]

Anonymous January 28, 2009 at 1:12 AM  

Nice work, syakir and welcome back to blogspot.

PaAlisya.

Anonymous January 28, 2009 at 11:46 AM  

TAHNIAH kerana dah berpindah dari fotopages...

Anonymous January 28, 2009 at 3:50 PM  

Yes!...mari boikot syakir dari fotopages...

Anonymous January 28, 2009 at 9:44 PM  

suka tul ngan foto2 nih.pica sempat myempat yer join skaki ngan adik dia..... tomei!!!
tunggu la ada masa sy akan BOIKOT sama!insyaallah...

About This Blog

This blog is owned & maintained by myself. Kindly leave your comment on my posts so that I may improve my posting in the future. If you have any suggestions, or you want to contact me, please leave a message at syakir.zainol@gmail.com or syakir.zainol@yahoo.com. 

Followers

  © Copyright Syakir Zainol 2009

Back to TOP